پایگاه امام مهدی عج

امروز : سه شنبه۰۳. بهمن ۱۳۹۶ مصادف با 6. جمادي‌الاول 1439
 
 
Developed by JoomVision.com

قیمت سیب زمینی مهمتر از ظهور است!؟

آیا نوع زندگیمان امام زمانی است یا بعبارتی دیگر امام زمان پسند هست؟ آیا نوع معاشرت های ما طوری هست که امام زمان هم وارد مجلسمان شوند، همنشین...

قیمت سیب زمینی مهمتر از ظهور است!؟

گفتگوی اختصاصی با معصومین 5

طی گفتگوی گذشته به بیان آثار شناخت امام پرداخته شد و آثاری چون «هدایت از گمراهی»، «قبولی اعمال»، «بالارفتن مرتبه»...

گفتگوی اختصاصی با معصومین 5

گفتگوی اختصاصی با معصومین (4)

بسم الله الرحمن الرحیم گفتگوی اختصاصی با معصومین (قسمت چهارم) متن چهارمین گفتگوی اختصاصی با حضرات معصومین علیهم السلام نیز هم اکنون آماده...

گفتگوی اختصاصی با معصومین (4)

هولوکاست در قرآن ؟!

همه ما با شنيدن واژه هولوكاست ماجراي ساختگي  القاء شده توسط يهود را به ياد مي آوريم.هيچكس حتي حق تحقيق در مورد چرائي اين ماجرا را نيز ندارد.محققين...

هولوکاست در قرآن ؟!

هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلام

«برخي از کساني که مودّت و دوستي ما اهل‏بيت را دستاويز ساخته ‏اند، زيان و فتنه‏ انگيزي‏شان بر شيعيان ما از دجّال بيشتر است». پرسيدند : اي فرزند...

هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلام

گفت و گوی اختصاصی با معصومین (3)

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم ! سومین گفت و گوی صمیمی با حضرات معصومین علیهم السلام را از نظر می گذرانید. امیدوارم که مورد عنایت و رضایت...

گفت و گوی اختصاصی با معصومین (3)
Developed by JoomVision.com
نشانه ای از سال ظهور حضرت مهدی

نشانه ای از سال ظهور حضرت مهدی 

در روایتی از امام صادق عليه السلام بنا به نقل شيخ مفيد، آمده است: لا يخرج القائم الا في وتر من السنين سنه احدي او ثلاث او خمس او سبع او تسع: قائم (عليه السلام) خروج نمي کند مگر در سالهاي فرد

ادامه مطلب...

مرگ سُـــرخ

مرگ سُـــرخ 

در روايات فراواني گفته شده است: درآستانه ظهور جنگ‏هاي خونين‏ فراواني رخ خواهد داد که جمعيت بسياري از مردم به قتل خواهند رسيد. از اين مرگ به عنوان «مرگ سرخ» ياد شده است.حضرت علي‏ عليه السلام در اين باره فرمود:

ادامه مطلب...

خروج دابة الارض قبل از قیامت و یا اشراط الساعة

خروج دابة الارض قبل از قیامت و یا اشراط الساعة 

«خُروج دابةالارض» به معناي بيرون آمدن جنبنده از زمين‏است. اين‏پديده هم در روايات شيعه و هم در روايات اهل سنّت، مورد اشاره قرار گرفته و از آن به عنوان «اَشراط السّاعة» و يکي از نشانه‏هاي نزديک شدن قيامت ياد شده است. [1] .آنچه...

ادامه مطلب...

خروج خراساني

خروج خراساني 

در برخي از روايات «خروج خراساني» به عنوان يکي از نشانه ‏هاي ظهور بيان شده است. اگر چه در اين روايات به روشني او معرفي نشده است؛ ولي برخي او را مردي از بني‏تميم دانسته‏اند. [1] .اغلب رواياتي که نام او را برده‏اند، از خراساني...

ادامه مطلب...

خروج سيد حسني

خروج سيد حسني 

از جمله نشانه‏هاي ظهور «خروج سيد حسني» از طرف ديلم است. درباره شخصيت سيد حسني در روايات سخني نيامده، ولي رواياتي که سخن از خروج و کشته شدن او دارد تا حدودي به معرفي او پرداخته است.علامه مجلسي ‏رحمه الله گفته است: در حديث مفضل...

ادامه مطلب...

خروج عوف سلمي

خروج عوف سلمي  

يکي از نشانه‏هاي ظهور، خروج مردي به نام عوف سلمي از سمرقند است. وقتي به امام سجادعليه السلام گفته شد، ظهور حضرت مهدي‏عليه السلام را توصيف و دلايل و نشانه‏هاي آن را ذکر فرماييد، حضرت فرمود: «قبل از ظهور او، خروج مردي خواهد...

ادامه مطلب...

خروج شيصباني

خروج شيصباني 

مراد از «شيصباني» در روايات اهل بيت‏عليهم السلام، مردي از بني عباس و يا مردي دشمن اهل بيت‏عليهم السلام است؛ زيرا امامان‏عليهم السلام بني عباس را به بني شيصبان تعبير مي‏کردند و آن نام مردي بدکردار يا گمنامي [1]  است و آن بزرگواران...

ادامه مطلب...

خروج شعيب بن صالح

خروج شعيب بن صالح  

يکي از نشانه‏هاي ظهور، خروج مردي به نام شعيب بن صالح در سمرقند و يا نيشابور است. شيخ طوسي‏رحمه الله خروج او را به نقل از امام سجادعليه السلام اين گونه بيان کرده است: «خروج شعيب بن صالح پس از عوف سلمي و قبل از خروج سفياني است»....

ادامه مطلب...

Pre 1 2 3 4 5 6 7 8 Next

 
 
 
 
محل کنونی شما: Home
 
 

پيامك های دهه مباركه مهدويّت

نامه الکترونیکچاپPDF

جمعه: پنجم شعبان المعظم؛ «نيايش، مهدويّت و حماسه حضور»
1. آيا مي‌توان بدون لحاظ تو اي امام عزيز، با خداوند نيايش داشت

2. امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مولاي من، حلقه وصل من باخدا توئي. دستم را بگير و از گردنه‌هاي نابسامان‌ زندگي عبور ده.
3. بيائيد همه با هم همراه با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خويش به سوي خدا برويم، تا در اين رفتن، نشاط، طراوت و شادابي و سربلندي را تجربه كنيم.
4. حضور فعال سياسي در جامعه امروز، تمريني است براي حضور فعال در راستاي فرهنگ انتظار.
5. بيعت با مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، روح و جان را صفا داده و به نيايش با معبود معنا مي‌دهد و فرد را آماده حضور فعّال در عرصه‌هاي سياسي ـ اقتصادي ـ اجتماعي مي‌كند.
شنبه: ششم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و معرفت»
1. معرفت به امام زمان(علیه السلام) مي‌تواند عاملي تعيين كننده در جهت زندگي متعادل و متعالي باشد.
2. بدون معرفت به امام زمان(علیه السلام) نمي‌توان با جاهليت معاصر مقابله نمود .
3. در جهاني آشفته و پريشان زندگي مي‌كنيم، كه نياز به ترميم دارد. و اين ترميم جز از طريق درك صحيح نقش و جايگاه امام(علیه السلام) در زندگي امكان‌پذير نيست.
4. پيامبر ص مي‌فرمودند: «مَنْ ماتَ وَلَمْ يَعْرِفْ اِمام زَمانِه ماتَ مَيْتَه جاهِليةَ». هركس از دنيا برود در حاليكه امام زمان خويش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلي از دنيا رفته است.
5. مگر مي‌توان بدون نور، دنيا را درست ديد! امام(علیه السلام) نور عالم وجود است و بدون درك او، هستي مجهول و مجهول و مجهول است.
6. بايد به نقش فعال معرفت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) واقف شويم، چرا كه حضورش را باور مي‌كنيم و با اقتدا به او مي‌توانيم دين سالاري را تجربه كنيم.
7. نجات انسان معاصر از چنگال كفر و الحاد، فقط از طريق بازگشت به خويشتن خويش و معرفت و تبعيت از امام زمان(علیه السلام) ميسور است.
يكشنبه: هفتم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و اطاعت»
1. اطاعت و بندگي خدا، جز از طريق تلاش در جهت رضايت امام زمان(علیه السلام) ميسور نيست.
2. با اطاعت از امام(علیه السلام) است، كه مي‌توان به اطاعت و بندگي خدا عينيت و روح بخشيد.
3. اطاعت و بندگي وقتي معنادار است، كه در مسير رضايت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تعريف شود.
4. روح انساني با اطاعت به معراج مي‌رود و اطاعت با تلاش در مسير رضايت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به بار مي‌نشيند.
5. انسان معاصر لحظه به لحظه به پرتگاه سقوط نزديك و نزديك‌تر مي‌شود. و راه نجات او فقط بازگشت به هويت ديني است و اين هويت، جز از طريق اطاعت از امام(علیه السلام) امكان تحقق ندارد.
6. خدا را جز از طريق اطاعت محض از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمي‌توان به صورت صحيح عبادت كرد و شرك جرياني است، كه سعي دارد در معرفت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشكيك كند، تا اطاعت و در نهايت بندگي خدا تحقق نيابد.
دوشنبه: هشتم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و فرهنگ جهادي»
1. جهاد در مسير متعالي نمودن زندگي انسان، به راهبردي چون اقتدا به امام(علیه السلام) زمان و بيعت خالصانه با او نياز دارد، كه در عصر حاضر، دشمنان مانع آن مي‌باشند.
2. تجلي فرهنگ جهادي را مجاهد في سبيل‌ا... عهده‌دار است. پس مجاهدپروري بايد داشت و اين جز از طريق تبيعت از امام مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عمل به دستورات قرآن و عترت. امكان‌پذير نيست.
4. جهاد در همه عرصه‌هاي زندگي، رسالت مجاهدان طريق حق و حقيقت است و اين مجاهدت به فرمانده‌اي شجاع و مجاهد، چون امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نياز دارد.
5. امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمانده جهادي امت اسلام است، كه رسالتش اصلاح و ارتقاء جامعه در همه عرصه‌هاي زندگي است.
6. فرهنگ جهادي، يعني فرهنگ مسئوليت‌پذيري در انسان و اين امكان ندارد، جز از طريق درك نسبت و رابطه ما با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف).
7. از همان ابتدا با ولايت، خشوع و مسئوليت‌پذيري در انسان جوانه‌زده و با فرماندهي امام زمان(علیه السلام) در جبهه توحيد، خشوع تا بي‌نهايت، رشد مي‌كند.
سه شنبه: نهم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و خانواده»
1. خانواده ركن اصلي جامعه توحيدي است، كه در صورت اقتدا به مربي توحيد، يعني امام زمان(علیه السلام)، مي‌تواند هويت توحيدي خود را آشكار كند.
2. خانواده مهدوي، الگوئي كامل براي نجات خانواده امروز، از چنگال ظلم و كفر و الحاد مي‌باشد.
3. نمي‌توان بدون اقتدا به امام زمان(علیه السلام)، خانواده سالم را ساخت و تجربه نمود.
4. جامعه سالم، متأثر از خانواده سالم است و خانواده سالم، با هويت ديني معنا پيدا كرده و هويت ديني جز از طريق اقتدا به امام زمان(علیه السلام) و بيعت خالصانه با او امكان ظهور و تحقق را ندارد.
5. تعامل اعضاي خانواده وقتي دل‌نشين است، كه همه اعضاي خانواده. وجود شخص ثالثي بنام امام زمان(علیه السلام) را در كنار زندگي خويش به عنوان عضو خانواده درك كنند.
6. خانواده‌اي كه با رويكرد تربيت مهدوي زندگي را تعريف مي‌كند، يعني خانواده‌اي كه مصونيت فرزندان در مقابل فتنه‌هاي سياسي اجتماعي، فرهنگي و حتي زيست‌محيطي و نيز در مقابل آلودگي‌هاي اخلاقي را تضمين مي‌كند.
چهارشنبه: دهم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و بانوان منتظر»
1. نمونه و الگو بودن يك زن در جامعه، به شاخص خاص نياز دارد و شاخص زن نمونه، هويت انسان منتظر است.
2. زن منتظر، همان زن مسلماني است، كه تابع اصول و مباني اسلام ناب محمدي(صل الله علیه و اله و سلم)است.
3. خانواده با زن متعالي، مي‌تواند در مسير درك مراتبي از عبوديت الهي به پرواز در آيد، به شرطي كه در همه عرصه‌هاي زندگي، به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خويش اقتدا كند.
4. زن مؤمن منتظر، مولّد خانواده منتظر و خانواده منتظر مولّد جامعه منتظر است.
5. كليد مديريت و اصلاح خانواده در دست زنان است و با اصلاح خانواده، جامعه اصلاح مي‌شود.
پنجشنبه: يازدهم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و جوان»
1. جوان انرژي متراكمي است كه در صورت عدم جهت‌پذيري مثبت بحران زاست. فرهنگ مهدويت سوپاپ اطمينان جوان است، تا انرژي او را جهت توحيدي بخشد.
2. بيشترين ياران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به هنگام قيام، جوانان هستند.
3. جوان در عصر غيبت، مي‌تواند بستر مناسبي جهت تاسيس جامعه منتظر فراهم نمايد.
4. جوان هم با نشاط و با طراوت است و هم طراوت و شادابي را دوست دارد و اين همه در فرهنگ ناب مهدوي ذخيره شده است.
5. جوانان يا تكيه بر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خويش، مي‌توانند موانع نفاق، كفر و شرك را در هم تنيده و جاده رسيدن به ظهور را هموار نمايند.
6. انرژي متراكم جوان را كسي مي‌تواند جهت دهد، كه انسان و جهان را به صورت كامل بشناسد، تا رابطه انسان با جهان معنادار شود و اين فقط در توان امام زمان است و بس.
7. جوان انرژي متراكمي است، كه در حال آزاد شدن است، بايد به منبع توليد انرژي كه فرهنگ مهدويت است وصل شود، تا بتواند خود و جامعه را جهت مثبت دهد.
8. در جوان بدست آوردن حكمت، قدرت تفكر و تحليل، استقلال و شخصيت، حريت و آزادمنشي و نيز  بصيرت ديني فقط با پيوند او به قرآن امكان‌پذير است.
جمعه: دوازدهم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و انقلاب اسلامي»
1. انقلاب اسلامي زمينه‌ساز ظهور و قيام ولي خدا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است
2. امام خميني(ره) با انقلاب اسلامي به دنبال عينيت بخشيدن به حاكميت امام معصوم(علیه السلام) در متن جامعه بودند و مقام معظم رهبري نيز اين هدف را نشانه‌ گرفته‌اند.
3. تا عينيت حاكميت امام معصوم(علیه السلام) در جامعه به صورت نمادين از طريق ولايت فقيه تجلي و عينيت نيايد، امكان قيام سريع مسلمانان بر عليه كفر، الحاط و نفاق بسيار بسيار كم است.
4. انقلاب اسلامي در راستاي درك رضايت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مي‌تواند تا فتح قله‌هاي شرف و افتخار براي حاكميت عدل مهدوي در جهان، پيش تاز مبارزات توحيدي باشد.
انقلاب اسلامي از ظرفيت ويژه الهي برخوردار است و بايد براي فتح قله‌هاي شرف و افتخار، در راستاي حاكميت عدالت مهدوي در جهان، در مسير رضايت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گام‌هاي بلندي را بردارد.
شنبه: سيزدهم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و رسانه»
1. فرهنگ مهدويت به تنهائي يك رسانه جذاب است، چرا كه با (فطرت) آدميان هم‌سو و در تعامل است.
2. فرهنگ مهدويت از ظرفيت ويژه‌اي برخوردار است، كه مي‌تواند به عنوان يك رسانه در تكوين شخصيت آدمي تأثيرگذار باشد.
3. بايد برنامه‌هاي رسانه‌اي در حوزه مهدويت را به صورت مستمر نقادي نمود، تا خلوص اين فرهنگ آشكار و آشكارتر شود، كه در اين صورت جامعه متحول مي‌گردد. زيرا فطرت آدمي شكوفا شده است.
4. گفتمان رسانه‌اي با جهان معاصر، زمينه مطلوبي است جهت ايجاد تحول كيفي و نيز بيداري اسلامي در جهان.
يكشنبه: چهاردهم شعبان المعظم؛ «منجي و وحدت اديان»
1. اديان الهي مي‌توانند با لحاظ مشتركات خويش، حول محور (منجي آخرالزمان) به توافقات و وحد عالي برسند و در كنار يكديگر در مقابل كفر و الحاد جهان بايستند.
2. وحدت اديان در فضاي مشتركات ديني و حول محور (منجي) مي‌تواند زمينه‌ساز حاكميت فرهنگ ديني در جهان معاصر باشد.
3. وحدت اديان يعني حركت به سوي گفتمان توحيدي، كه عدالت را نشانه گرفته و رشد و اعتلا انسان را آرزومند است و اين همه جز در سايه ظهور منجي ال محمد(صل الله علیه و اله و سلم)امكان پذير نيست.
دوشنبه: پانزدهم شعبان المعظم؛ «مهدويّت و بيعت»
1. بيعت با ولي خدا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، يعني بيعت با تمامي ارزش‌هاي الهي، كه مي‌تواند صفا، صميميت، عشق، صداقت و طهارت و تعالي و رشد را به انسان هديه دهد.
2. بيعت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، يعني يك حركت پويا به سوي زندگي اصيل، كه طراوت و شادابي انسان را تضمين مي‌كند.
3. بيعت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) يعني جهت دادن منطقي به همه استعدادهاي آدمي در حدي كه بتواند حقيقت زندگي را به صورت اصيل درك نموده و جامعه را سريع و با كيفيتي مطلوب با ارزش‌هاي الهي همراه نمايد.

 

منبع : مرکز مجازی مهدویت